Liedtexte


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Post 10.11.2004 14:30 Post
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RV
Krampfhenne


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Beiträge: 3603
Ween

buenas tardes amigo

Buenas tardes amigo
Hola, my good friend
Cinco de Mayo's on Tuesday
And I hoped we'd see each other again

You killed my brother last winter
You shot him three times in the back
In the night I still hear mama weeping
Oh mama, still dresses in black

I looked at every fiesta
For you I wanted to greet
Maybe I'd sell you a chicken
With poison interlaced with the meat

You... you look like my brother
Mama loved him the best
He was head honcho with the ladies
Mama always said he was blessed

The village all gathered around him
They couldn't believe what they saw
I said it was you that had killed him
And that I'd find you and upstand the law

The people of the village believed me
Mama... she wanted revenge
I told her I'd see that she was honored
I'd find you and put you to death


'High Noon-Gitarrensolo' mit leisem Klatschen

So now... now that I've found you
On this such a joyous day
I tell you it was me who killed him
But the truth I'll never have to say

Buenas tardes amigo
Hola, my good friend
Cinco de Mayo's on Tuesday
And I hoped we'd see each other again





Vendetta - der wahre Mörder jagt den vermeintlichen und macht sich so davon. Brudermord. Irres Stück. Könnte aus einem Western sein.
Das Gitarrensolo ist der absolute Höhepunkt. Darauf zielt alles ab - man denkt, man weiß, was passiert. (Ruf-)Mörder mordet Unschuldigen. Denkt man. Was für eine Spannungskurve in einem Lied!

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Post 10.11.2004 14:36 Post
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pfeifenkrautler
Honk


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Beiträge: 5344
Ich befürchte, ich hab' das nicht verstanden..

Der Erzähler ermordet seinen Bruder und belastet jemand anderen, den er dann loszieht zu jagen? Und als er ihn schließlich findet, stellt sich raus, dass sie Freunde sind und nichts passiert?

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Post 10.11.2004 14:42 Post
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RV
Krampfhenne


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Registriert: Apr 2004
Beiträge: 3603
Der Erzähler hat seinen Bruder ermordet, weil der so ein toller Hecht war, weil die Mutter den Bruder mehr mochte. Ein Mord aus Neid. So versteh ich das.
Und, ja, er belastet dann wen anderen. Erzählt das dem ganzen Dorf und schwört auch - wegen der Ehre der Mutter - Blutrache. (na gut, Rache halt) Der Erzähler macht sich auf die Suche nach dem anderen, findet ihn und sagt ihm, dass er selbst der Mörder war. Ihm aber die Schuld gegeben hat.

Was ich nur nicht verstehe: Hauen die beiden dann ab? Lässt der Mörder seinen Mitwisser leben?
Mir persönlich gefällt die Variante: Mörder bringt Mitwisser und anschließend sich selber um - am besten. So stell ich mir das immer vor.

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Post 10.11.2004 14:58 Post
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pfeifenkrautler
Honk


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Registriert: Mar 2004
Beiträge: 5344
Zitat:
Mir persönlich gefällt die Variante: Mörder bringt Mitwisser und anschließend sich selber um - am besten. So stell ich mir das immer vor.

Warum wundert mich das nicht..?



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Post 10.11.2004 15:00 Post
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RV
Krampfhenne


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Beiträge: 3603
Am Ende des Liedes ist 'ne Riesenexplosion.

Vielleicht erschießt der auch nicht sie-sich beide, sondern jagt gleich den Ort des Treffens in die Luft. Hmmmm ...

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Post 11.11.2004 19:54 Post
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Waldelb
Fool


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Beiträge: 695
Men at Work - Down Under

Traveling in a fried-out combie
On a hippie trail, head full of zombie
I met a strange lady, she made me nervous
She took me in and gave me breakfast
And she said,

Do you come from a land down under?
Where women glow and men plunder?
Can’t you hear, can’t you hear the thunder?
You better run, you better take cover.

Buying bread from a man in brussels
He was six foot four and full of muscles
I said, do you speak-a my language?
He just smiled and gave me a vegemite sandwich ( )
And he said,

I come from a land down under
Where beer does flow and men chunder
Can’t you hear, can’t you hear the thunder?
You better run, you better take cover.

Lying in a den in bombay
With a slack jaw, and not much to say
I said to the man, are you trying to tempt me
Because I come from the land of plenty?
And he said,

Oh! do you come from a land down under? (oh yeah yeah)
Where women glow and men plunder?
Can’t you hear, can’t you hear the thunder?
You better run, you better take cover.


*seufz* Genau heute vor einem Jahr bin ich nach Australien gegangen. Und ich vermisse die Vegemite Sandwichs...

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Post 12.11.2004 08:49 Post
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DerEinzigartigeRobi



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Beiträge: 631
Wo wir gerade bei Australien sind:


Silverchair - Ana's Song (Open Fire)
Music and lyrics by Daniel Johns



Please die Ana
For as long as you're here we're not
You make the sound of laughter
and sharpened nails seem softer
And I need you now somehow
And I need you now somehow

Open fire on the needs designed
On my knees for you
Open fire on my knees desires
What I need from you

Imagine pageant
In my head the flesh seems thicker
Sandpaper tears corrode the film

And I need you now somehow
And I need you now somehow

Open fire on the needs designed
On my knees for you
Open fire on my knees desires
What I need from you

And you're my obsession
I love you to the bones
And Ana wrecks your life
Like an Anorexia life

Open fire on the needs designed
On my knees for you
Open fire on my knees desires
What I need from you
Open fire on the needs designed
Open fire on my knees desires
On my knees for you


Ich kenne viele Leute, die denken dies sei ein Lied über ein Mädchen Namens Ana, in das der arme Daniel Johns zwar verliebt ist, die ihn aber sehr unglücklich macht.
Das ist natürlich nicht richtig. Ana ist eine Kurzform von Anorexia - Magersucht.

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Post 22.11.2004 12:03 Post
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Kaylee



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Registriert: Jan 2004
Beiträge: 4029
Kann mal jemand das Wolfgang Ambros Lied umdichten…? Bitte.

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Post 22.11.2004 15:01 Post
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RV
Krampfhenne


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Registriert: Apr 2004
Beiträge: 3603
Du redest von Skifoan? Wieso umdichten?? Ich will nämlich genau DAS jetzt tun. Sofort.

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Post 26.11.2004 13:13 Post
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pfeifenkrautler
Honk


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Registriert: Mar 2004
Beiträge: 5344
Da mir grad so weihnachtlich zumute ist..das SCHÖNSTE WEIHNACHTSLIED DER WELT: Fairytale of New York von den Pogues. Ein Traum! (die blauen Zeilen singt Kirsty MacColl, die schwarzen Shane MacGowan, das alte Raubein)



Shane MacGowan feiert irische Weihnacht und wir feiern alle mit

Fairytale Of New York

It was Christmas Eve, babe
In the drunk tank
An old man said to me, won't see another one
And then he sang a song
The "Rare Old Mountain Dew"
I turned my face away
And dreamed about you

Got on a lucky one
Came in eighteen to one
I've got a feeling
This year's for me and you
So happy Christmas
I love you baby
I can see a better time
When all our dreams come true

They've got cars big as bars
They've got rivers of gold
But the wind goes right through you
It's no place for the old
When you first took my hand
On a cold Christmas Eve
You promised me
Broadway was waiting for me


You were handsome
You were pretty
Queen of New York City
When the band finished playing
They howled out for more
Sinatra was swinging,
All the drunks they were singing
We kissed on a corner
Then danced through the night


The boys of the NYPD choir
Were singing "Galway Bay"
And the bells were ringing out
For Christmas day

You're a bum
You're a punk
You're an old slut on junk
Lying there almost dead on a drip in that bed
You scumbag, you maggot
You cheap lousy faggot
Happy Christmas your arse
I pray God it's our last


I could have been someone
Well so could anyone
You took my dreams from me
When I first found you

I kept them with me babe
I put them with my own
Can't make it all alone
I've built my dreams around you

--------------------------------------------------

Da steckt soviel drin.. Zynismus, Romantik, Liebe, Spott, Alkohol... ich liebe es. Dazu der Walzerrythmus! Ganz, ganz groß!

Mine Lieblingszeilen:

"They've got cars big as bars.."
"You were handsome, you were pretty, Queen of New York City.."
"You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, Happy Christmas your arse, I pray God it's our last!"

*schmelz*

P.S.: Shane begann seine Karriere als Sänger der Punkband "Erecting Nipples" und lebt seltsamerweise immer noch.


[Dieser Beitrag wurde von pfeifenkrautler am 26.11.2004 um 13:13 editiert]

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