Liedtexte


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Post 10.03.2005 17:29 Post
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Gimli,der Zwerg
Schantall


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Na solange du keine Angst bekommst und nicht mehr duschst ...
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Giv'em hell!

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Post 13.03.2005 02:31 Post
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Lothiriel
Badenixe


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Märchenstunde mit Sondheim

Baker: What spell?
Witch: In the past, when you were no more than a babe, your father brought
his young wife and you to this cottage. They were a handsome couple, but
not handsome neighbors. You see, your mother was with child and she had
developed an unusual appetite. She took one look at my beautiful garden,
and told your father that what she wanted, more than anything in the
world, was

Greens, greens, and nothing but greens:
Parsley, peppers, cabbages and celery,
Asparagus and watercress and
Fiddleferns and lettuce--!
He said 'all right,'
But it wasn't, quite,
'Cause I caught him in the autumn
In my garden one night!
He was robbing me,
Raping me,
Rooting through my rutabaga,
Raiding my arugula and
Ripping up the rampion
(My champion! My favorite!)--
I should have laid a spell on him right there.
Could have turned him into stone,
Or a dog, or a chair,
Or a sn--
(drifts off into a momentary trance)
But I let him have the rampion,
I'd lots to spare.
In return, however,
I said 'Fair is fair;
You can let me have the baby
That your wife will bear.
And we'll call it square.'

Baker: I had a brother?
Witch: No. But you had a sister.
NA: But the witch refused to tell him any more of his sister. Not even
that her name was Rapunzel. She went on:
Witch: I thought I had been more than reasonable, and that we all might
live happily ever after. But how was I to know what your father had
also hid in his pocket?! You see, when I had inherited that garden,
my mother had warned me that I would be punished if I ever were to lose
any of the

Beans.
Baker, Wife: Beans?
Witch: The SPECIAL beans.
I let him go,
I didn't know
He'd stolen my beans!
I was watching him crawl
Back over the wall--!
And then bang! Crash!
And the lightning flash!
And--well, that's another story,
Never mind--
Anyway, at last
The big day came
And I made my claim.
"Oh, don't take away the baby,"
They shrieked and screeched,
But I did,
And I hid her
Where she'll never be reached.
And your father cried,
And your mother died
When for extra measure--
I admit it was a pleasure--
I said, "Sorry,
I'm still not mollified."
And I laid a little spell on them.
You too, son.
That your family tree would always be a barren one...
(laughs)
So there's no more fuss
And there's no more scenes
And my garden thrives--
You should see my nectarines!
But I'm telling you the same
I tell Kings and Queens:
Don't ever never ever
Mess around with my greens!
Especially the beans.


------------------------------------------------------

Das ist aus dem Musical "Into the Woods" von Stephen Sondheim. Sondheim ist leider in Deutschland eher unbekannt, zählt international allerdings zu den kreativsten und einflußreichsten Köpfen des Musicals. Eines seiner frühen Werke waren die Lyrics zu Bernsteins "West Side Story", später widmete er sich eher den sogenannten "Konzeptmusicals". Die Entwicklung von Konzeptmusicals begann in den 70er Jahren und heißt in groben Zügen, daß man sich weg von den typischen Shows entwickelte, in denen oft genug hohle, abgedroschene Stories dazu herhalten mussten, irgendwelche lustigen Tanzszenen miteinander zu verbinden und ein paar Ohrwürmer unterzubringen, die jeder auf der Strasse pfeifen konnte. Bei Konzeptmusicals ist es genau umgekehrt, das wichtigste an solchen Stücken ist der Inhalt, bzw. das Konzept, dem alles andere zu folgen hat, es geht nicht darum, einen Hit in der Show zu haben, den irgendein Star singen kann und der die Leute ins Theater lockt, sondern man versucht, eine Geschichte zu erzählen und Musiktheaterelemente wie Musik, Gesang und Tanz zur Umsetzung eben dieser Geschichte zu nutzen, heraus kommt dann so etwas wie das Autorenkino des Musicals. Viele sind mir zu verkopft, aber gerade bei Sondheim findet man einige Perlen. "Into the Woods" ist eine davon, eine etwas abgedrehte Kombination aus Märchen wie "Rapunzel", "Aschenputtel", "Der Zauberbohne", etc. und ich persönlich liebe diese Hexe, die schon beim Gedanken an ihr Gemüsebeet einen Orgasmus bekommt und beim Gedanken an eine Schändung ihres Gartens so herrliche Gewaltphantasien entwickelt, die Rolle würde ich gerne mal spielen. *grins*
Allerdings sind Sondheim-Sachen immer schwer zu singen, es sind einfach keine Liedchen, die man mal eben vor sich hinträllern kann.


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Ihr habt doch alle keine Ahnung.

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Post 21.03.2005 13:59 Post
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Waldelb
Fool


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Beiträge: 695
Gary Numan - One Perfect Lie

One
One perfect lie
Was it told
Too soon and
One
One perfect life
Turned to stone
Cold mercy

I
Kneel
Down by
Your grave
I
Kneel
Down torn
And guilty

Did
I let you down
Say goodbye
Too soon and
Did
You understand
My mistake
Forgive me

I
Kneel
Down by
Your side
I
Kneel
Down scared
And helpless

One perfect lie wrapped in kindness and tears
I wish I believed in your Heaven
One perfect life led by blind faith and trust
If God has a heart He will find you

Torn and guilty
Torn and guilty
Torn and guilty
I'm torn and guilty
I'm torn and guilty
Torn and guilty
Torn and guilty
I'm torn and guilty
I'm torn and guilty




Das besondere an diesem Lied ist nicht der Text selbst, sondern die Form in der er geschrieben ist. Der Anfang einer Strophe besteht aus einem Wort, dem Schritt fuer Schritt andere folgen und so einen Satz ergeben, nur um dann noch mal beim selben Wort anzugelagen und einen neuen Satz zu bilden. Die Gedanken sind an diesem einem Wort aufgeknuepft, aus dem langsam der Rest gesponnen werden.
Vorgetragen ist das Lied wie ein Gedicht, punktgenau unterstrichen von der Musik, die die Worte in Klaenge fast. Man hoert wie ein Gedanke, eine Empfindung auf der anderen aufbaut.
Passend dazu wird die 5. Strophe, die erste ohne Zeilensprung, auch musikalisch vorgehoben. Ohne das rythmische Klopfen des Schlagzeugs und die einzelnen Toene des Keyboards, sondern nur mit einer seichten Violine im Hintergrund.
Abschliessend folgt der Stilbruch im Lied; der sich fast schon gebetsmuehlenartig wiederholenden Satz. Ohne diesen Ausbruch aus dem Konzept wuerde der Song nicht so einen bleibenden Eindruck hinterlassen. Das Geplaenkel findet ein Ende: Die sich vorher entwickelnden Gedanken haben sich verfangen, sich selbst aufgehangen wie eine Platte und muessen sich nun wiederholen. Verzweiflung, die Gedanken kehren immer wieder, koennen darueber nicht hinweg gehen und bleiben bis zum Ende, zur traurigen Realisation darin stecken.
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Gimme Fuel,
Gimme Fire,
Gimme that which I desire

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Post 22.03.2005 22:39 Post
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pfeifenkrautler
Honk


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"Folgen Sie mir. Bleiben Sie nischt zurück."

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Monty Python's Galaxy Song

Just remember that you're standing on a planet that's evolving
and revolving at nine hundred miles an hour.
That's orbiting at nineteen miles a second, so it's reckoned,
a sun that is the source of all our power.

The sun and you and me and all the stars that we can see
are moving at a million miles a day
in an outer spiral arm, at forty thousand miles an hour,
of the galaxy we call the 'Milky Way'.

Our galaxy itself contains a hundred billion stars,
it's a hundred thousand light years side to side.
It bulges in the middle, sixteen thousand light years thick,
but out by us, it's just three thousand light years wide.

We're thirty thousand light years from galactic central point,
we go 'round every two hundred million years.
And our galaxy is only one of millions of billions
in this amazing and expanding universe.

The universe itself keeps on expanding and expanding
in all of the directions it can whizz.
As fast as it can go, at the speed of light, you know,
twelve million miles a minute, and that's the fastest speed there is.

So remember, when you're feeling very small and insecure,
how amazingly unlikely is your birth.
And pray that there's intelligent life somewhere up in space,
'cause there's bugger all down here on earth.

----------------------------------

Ich hab mal die Zahlen gecheckt. Sie stimmen.
__________________
Held ohne nennenswerte Kenntnisse

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Post 22.03.2005 23:35 Post
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Kaylee



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beruhigend.
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Tiefkühlhähnchen, die durch die Stratosphäre wirbeln, zählen zu den Mysterien unserer Existenz.

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Post 26.03.2005 19:34 Post
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Gimli,der Zwerg
Schantall


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There's a lady who's sure
All that glitters is gold
And she's buying a stairway to heaven.
When she gets there she knows
If the stores are all closed
With a word she can get what she came for.
Ooh, ooh, and she's buying a stairway to heaven.

There's a sign on the wall
But she wants to be sure
'Cause you know sometimes words have two meanings.
In a tree by the brook
There's a songbird who sings,
Sometimes all of our thoughts are misgiven.
Ooh, it makes me wonder,
Ooh, it makes me wonder.

There's a feeling I get
When I look to the west,
And my spirit is crying for leaving.
In my thoughts I have seen
Rings of smoke through the trees,
And the voices of those who stand looking.
Ooh, it makes me wonder,
Ooh, it really makes me wonder.

And it's whispered that soon
If we all call the tune
Then the piper will lead us to reason.
And a new day will dawn
For those who stand long
And the forests will echo with laughter.

If there's a bustle in your hedgerow
Don't be alarmed now,
It's just a spring clean for the May queen.
Yes, there are two paths you can go by
But in the long run
There's still time to change the road you're on.
And it makes me wonder.

Your head is humming and it won't go
In case you don't know,
The piper's calling you to join him,
Dear lady, can you hear the wind blow,
And did you know
Your stairway lies on the whispering wind.

And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul.
There walks a lady we all know
Who shines white light and wants to show
How ev'rything still turns to gold.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last.
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll.

And she's buying a stairway to heaven.


---

Ganz ehrlich, ich kapier's einfach nicht!! Worum geht es in diesem absolut verflucht geilen Song?! Und warum muss ich bei der dritten Strophe immer an Tolkien denken??


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Giv'em hell!

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Post 27.03.2005 00:57 Post
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Waldelb
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Ach, ueber den Song habe ich mal was sehr interessantes im Radio gehoert. Er ist wirklich ziemlich klasse! Momentan kann ich mir darueber aber gerade nicht den Kopf zerbrechen, sondern muss erst was loswerden. Morgen oder so werde ich mir aber ein paar Gedanken gemacht haben und diese nieder schreiben!
Doch zuerst:

Barry Manilow - Mandy

I remember all my life
Rainin' down as cold as ice
Shadows of a man
A face through a window
Cryin' in the night
The night goes into

Mornin', just another day
Happy people pass my way
Lookin' in their eyes
I see a memory
I never realized
How happy you made me, oh Mandy

CHORUS
Well you came and you gave without takin'
But I sent you away, oh Mandy
Well, you kissed me and stopped me from shakin'
And I need you today, oh Mandy

Standin' on the edge of time
Walked away when love was mine
Caught up in a world of uphill climbin'
The tears are in my mind
And nothing is rhymin', oh Mandy

CHORUS

Yesterday's a dream
I face the mornin'
Cryin' on a breeze
The pain is callin', oh Mandy
CHORUS

You came and you gave without takin'
But I sent you away, oh Mandy
You kissed me and stopped me from shakin'
And I need you


Ich hasse dieses Lied!!! Es ist grausam, eklig und einfach nur zu kotzen. Es gab tatsaechlich mal ne Zeit, da fand ich das eine ganz nette Schnulze. Aber mittlerweile wird das ja staendig auf jedem Radiosender gespielt. Und immer bin ich krank genug es mir auch anzuhoeren, obwohl ich innerlich am liebsten mein Radio zerstoeren moechte.
Schrecklich, diese selbstaufopfernde Frau und der Kerl, der nun hinter ihr her kriecht.
Angel, der Serienvampir von ProSieben hat es mal in einer Karaokebar gesungen. Das war lustig, das strotzte nur so vor Selbstironie. Aber sollte irgendjemand anderes sich mit diesem Lied identifizieren koennen wuerde ich ihm gerne hoechst persoenlich in den Hintern treten.
Wirklich grausam. Mandy... *aufreg*

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Post 27.03.2005 01:21 Post
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Gimli,der Zwerg
Schantall


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Wird das nicht nur ständig gespielt, weil es irgendso'ne spinnerte Boygroup gecovert hat?

Ansonsten: Es geht leicht ins Ohr und klingt angenehm schnulzig. Auf den Text habe ich noch nie geachtet.

Aber ja, man kann es wirklich in der Richtung interpretieren. Ein beschissener Macho, der seine aufopfernde Frau verstoßen hat, aber kaum geht es ihm schlecht, weil seine Wäsche nicht gewaschen wird und das Essen Mittags nicht auf dem Tisch steht, will er sie wieder zurück und heult sich die Seele aus dem Leib. Und wenn sie dann wiederkommt, dann wird er sie wieder im Suff verprügeln! Das ist wie mit Stanley und Stella in "A Streetcar Named Desire". Er ist der Oberchauvi, schlägt sie, behandelt sie teilweise wie Mist und am Ende steht er wieder brüllend im Hof "Stellaaaaa!!" und sie kommt zum ihm zurück.
Ekelhaft.

Trotzdem ist die Musik ganz in Ordnung.

MfGimli
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Giv'em hell!

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Post 27.03.2005 15:28 Post
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Kaylee



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Also das find ich jetzt aber echt mal ÜBERinterpretiert. Klar, es ist schnulzig. Aber der Ekeleffekt erklärt sich meiner Ansicht nach höchstens mit persönlichen Erfahrungen, die damit geweckt werden.
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Post 27.03.2005 15:49 Post
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Gimli,der Zwerg
Schantall


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